اهمیت تصویر در فروش اینترنتی محصول
در فروشگاههای زنجیرهای، مغازهها یا مراکز خرید وقتی مشتری بهدنبال کالای خاصی باشد، میتواند بین قفسهها یا پشت ویترین رفته و کالا را از نزدیک ببیند؛ دیدن کالا شامل اندازه، شکل، کیفیت ساخت و مواردی از این دست میشود. اما راهکار در فروشگاههای آنلاین چیست؟ راهکار مناسب ارایهی تصاویر گویا از کالا یا درصورت لزوم ویدیو است. وجود ویدیو برای محصولات اگرچه مفید است، اما درحال حاضر در فروشگاه مارکت اصفهان ضروری نیست، در عینحال یک کالا باید تصاویر گویا و مناسبی داشته باشد تا کاربر دچار سردرگمی نشود.

ساخت و بارگذاری تصویر اصلی محصول
- از منوی پیشخوان فروشندگان وارد زیر منوی محصولات شوید.
- برای بارگذاری تصاویر، وارد صفحهی ویرایش محصول شوید.
- در صفحهی ویرایش محصول در قسمت اطلاعات محصول بعد از کامل کردن بخشهای موجود مانند: نام فارسی، و …، بخش مربوط به بارگذاری تصویر اصلی محصول را در پایین صفحه مشاهده میکنید.
- روی مربع جایگاه عکس کلیک کنید. تصویر اصلی محصول را که از قبل آماده کردهاید، انتخاب کنید.
- پس از بارگذاری عکس اصلی، روی کلید ذخیره اطلاعات کلیک کرده تا فرم مشخصات محصول تکمیل شود.
هنگام بارگذاری تصویر اصلی به نکات زیر توجه کنید:
- تصویر اصلی محصول باید حداکثر ۶ مگابایت بوده و ابعاد آن حداقل ۶۰۰ × ۶۰۰ پیکسل و حداکثر ۲۵۰۰ × ۲۵۰۰ پیکسل باشد.
- عکس اصلی دارای پسزمینهی کاملا سفید رنگ است.
- عکس اصلی، نمای کلی کالا با جزییات را نشان میدهد.
- تصویر اصلی کالا باید تا حد ممکن به لبههای کادر نزدیک باشد.
- عکس اصلی نباید هیچ سایهای داشته باشد.
- عکس اصلی باید فاقد هرگونه آدرس سایت و واتر مارک باشد.
- زاویهی عکاسی تمامی کالاها در عکس اصلی تا حد ممکن از روبهرو است.
برای ویرایش عکس اصلی کالا به ویدیوهای آموزشی ویرایش تصویر مراجعه کنید.
- آموزش ویرایش تصویر – جدا کردن کالا از پسزمینه (در حال تدوین آمورش…)
- آموزش ویرایش تصویر – از بین بردن سایهی کالا (در حال تدوین آمورش…)
دانلود قالبهای تصویر



ساخت و بارگذاری تصاویر آلبوم محصول
- از منوی پیشخوان فروشندگان وارد زیر منوی محصولات شوید.
- برای بارگذاری تصاویر، وارد صفحهی ویرایش محصول شوید.
- در صفحهی ویرایش محصول در قسمت گالری پایین تصویر شاخص کلیک کنید.
- تصاویر گالری خود را بارگذاری نمایید یا اگر قبلا بارگزاری کرده اید انتخاب کنید.
- تصاویر کالا را که از قبل آماده کردهاید، اضافه کنید (پس از بارگذاری هر تصویر، بهصورت خودکار لوگوی مارکت اصفهان در محل مناسب روی عکس محصول شما قرار میگیرد) .
- پس از بارگذاری عکس های گالری روی کلید بروزرسانی کلیک کرده تا بارگذاری تکمیل شود.
هنگام بارگذاری تصویر آلبوم به نکات زیر توجه کنید:
- تصاویر آلبوم محصول باید حداکثر ۶ مگابایت بوده و ابعاد آن حداقل ۶۰۰ × ۶۰۰ پیکسل و حداکثر ۲۵۰۰ × ۲۵۰۰ پیکسل باشد.
- تصاویر آلبوم میتواند عکس LifeStyle و یا عکس در محیط باشد.
- تصاویر آلبوم کالا باید تا حد ممکن به لبههای کادر نزدیک باشد.
- اگر برای نشان دادن اندازهی کالا از دست استفاده میشود، دست باید بدون زخم و آسیبدیدگی باشد و از دستکش سفید رنگ پارچهای استفاده شود.
- بهتر است متعلقات کالا (اقلام یا قطعات جانبی همراه کالا) در تصاویر آلبوم قابل مشاهده باشند.
- وجود تصویر مقیاس به ارائهی بهتر محصول روی سایت کمک میکند، تصویر مقیاس در آلبوم، باید با وجود یک عنصر قابل تصور از لحاظ اندازه در تصویر همراه باشد.